The Voice of 365

Microsoft Teams als onderdeel van de Moderne Werkplek is volop in gebruik en niet meer weg te denken in de huidige zakelijke wereld waar het ‘hybride werken’, sinds de pandemie, usance geworden is. Steeds meer bedrijven vragen zich af waarom zij Teams niet gebruiken om ‘te bellen en gebeld te worden’ – immers – Teams is een ‘alles in één’ collaboratie applicatie en gemak dient de mens.
The Voice of 365
De cloud service van SoftApp, gemaand: The Voice of O365 is speciaal ontworpen om Microsoft 365 gebruikers en haar organisaties, in combinatie met de Teams Phone Standard licentie, de mogelijkheid te bieden om Teams in te zetten als volwaardige bedrijfs-telefooncentrale in de cloud.
The Voice of O365 maakt gebruik van wat Microsoft noemt het ‘direct routing’ principe (toegang tot het openbare telefonie net). Waarbij de klant zijn bestaande telecom overeenkomst (sip-trunk) en bijbehorende | in gebruik zijnde telefoonnummers behoud.

Self Service Portaal
The Voice of O365 cloud service is voorzien van een in huis ontwikkeld self-service portaal die Microsoft Service Providers (MSP’s) en haar klanten assisteren en 100%
controle geven bij het snel en doeltreffend implementeren van Teams telefonie. Het self-serviceportaal is onder andere voorzien van een:
- Voice Connectivity module waarmee elke type sip trunk met bijbehorende telefoonnummers verbonden / geregistreerd kan worden. De service is telco onafhankelijk en ondersteund meerdere (internationale) sip trunk ‘merken’ per tenant.
- Teams direct routing auto-provisioning tool die gebruikers in staat stelt om in 6 logische stappen en binnen afzienbare tijd Teams telefonie te implementeren in de Microsoft tenant van de eindklant.
- ‘End-to-end’ gesprekskwaliteit monitoring tool van Teams gesprekken. Deze belangrijke informatie, tezamen met een uitgebreide sip trace is ‘zichtbaar’ 60 minuten nadat het gesprek heeft plaatsgevonden.

Over SoftApp
SoftApp – met het hoofdkantoor in Amersfoort – is een internationale Teams direct routing cloud service provider die oplossingen biedt waarmee kleine, middelgrote en grote enterprise organisaties Microsoft 365 kunnen gebruiken als volwaardige PBX in de cloud. SoftApp verkoopt haar oplossingen via internationale business partners, onder de merknaam: The Voice of O365.